Πολλοί υποψήφιοι πελάτες μας, επικοινωνούν μαζί μας, ρωτώντας αν το vTiger CRM είναι «δωρεάν«.

Ο λόγος είναι συχνά γιατί κάποιος τους είπε ότι είναι ανοικτού κώδικα και άρα δωρεάν, κάπου διάβασαν (και προφανώς παρενόησαν) ότι δεν υπάρχουν άδειες χρήσης και άρα είναι δωρεάν και γενικά υπάρχει μια παρεξήγηση στο θέμα.

Μια παρεξήγηση που δημιουργεί προβλήματα σε όλους τους «παίκτες» αυτής της αγοράς: Σε εμάς, γιατί μπαίνουμε σε άσκοπη διαδικασία αξιολόγησης αναγκών και πρότασης λύσης που όμως ο πελάτης ξαφνικά αντιλαμβάνεται ότι κοστίζει, αλλά και στους πελάτες, οι οποίοι νιώθουν να πέφτουν από τα σύννεφα, όταν τους εξηγούμε ότι το free δεν μεταφράζεται όπως το «free coffee for everyone» αλλά ως «freedom to modify«: εν ολίγοις, δεν μεταφράζεται ως δωρεάν λογισμικό αλλά ως ελεύθερο με την έννοια ότι μας παρέχει την ελευθερία να το τροποποιήσουμε ώστε να καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες μας.

Αυτό που πρέπει λοιπόν να γίνει κατανοητό, είναι ότι, ναι μεν δεν χρειάζεται να πληρώσετε τα υψηλά ποσά που κοστίζουν οι άδειες χρήσης του εμπορικού λογισμικού, αλλά το κόστος της ενσωμάτωσης στο εταιρικό σας γίγνεσθαι, θα πρέπει να το επωμιστείτε. Απλά αυτό, συνήθως είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτού που θα έπρεπε να αναλάβετε εφόσον επιλέγατε μια «επώνυμη» λύση.

Βέβαια, εάν κάποιος έχει τις γνώσεις, μπορεί να εγκαταστήσει μόνος του τις εφαρμογές, οι οποίες πράγματι παρέχονται δωρεάν. Και τότε όντως, το κόστος γι αυτόν θα είναι «δωρεάν». Ή μήπως όχι; Μήπως θα πρέπει να μετρήσει τον χρόνο που θα αφιερώσει ώστε όλα να λειτουργούν όπως πρέπει και με κάποιον τρόπο να τον κοστολογήσει;

Μήπως τότε, η επαγγελματική συνδρομή της OFB αποτελέσει μια πραγματικά οικονομική λύση που θα επιτρέψει στον πελάτη να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες που του προσφέρει η ενσωμάτωση των διαδικασιών CRM στις εταιρικές διαδικασίες;